Tettere på næringslivet i masterutdannelsen
Masterkurset Integrated Marketing Communication har denne våren hatt et samarbeidmed Storebrand, hvor studentene har jobbet med case om selskapets reklamer. Nå deler Storebrand ut priser til de beste prosjektene.
29.04.2013 - Shreya Nagothu
I case-prosjektet har studentene jobbet med et case om reklame for Storebrands pensjonssparing. De har evaluert reklamen om pensjonssparing som Storebrand sendte i fjor høst (og som fortsatt sendes) på tv.
I tillegg til å evaluere reklamen, har de fått i oppgave å utvikle en ny reklame som de mener vil ha bedre effekt. Studentene har i denne sammenheng laget storyboards for en slik reklame.
Tett samarbeid
Storebrand har vært med helt fra starten, fra de innledningsvis presenterte prosjektet, reklamen og produktene som markedsføres.
Studentene har arbeidet i grupper, levert inn skriftlig arbeid og forsvart dette i en muntlig eksamen.
Av de fire beste oppgavene har Storebrand plukket ut de to som de mente var mest nyttige for dem i arbeidet med å forbedre reklamen. I følge Storebrand kan det være aktuelt å bruke elementer fra oppgavene i fremtidige reklamefilmer.
Styrker koblingen til næringslivet
Magne Supphellen, foreleser i faget og professor ved Institutt for strategi og ledelse, forteller at de har hatt en god erfaring med denne pedagogiske formen.
- Studentene opplever caset som relevant og nyttig fordi de bidrar til å løse dagsaktuelle problemstillinger i næringslivet. Vi opplever også kvaliteten på studentoppgavene som meget høy, sier Supphellen.
I følge Supphellen er samarbeidet et eksempel på hvordan man styrker koblingen til næringslivet og dermed oppnår noe viktig i NHHs strategi.
- Storebrand skryter av studentene og er svært fornøyde med sitt utbytte av samarbeidet. Slik bidrar vi til å styrke koblingen til dem og næringslivet, mener Supphellen.
Inviterer til samling og prisutdeling
På fredag 3. mai inviterer Supphellen alle interesserte studenter, både på bachelor- og masterstudiet til å delta på samlingen med Storebrand.
Markedsdirektør i Storebrand, Jostein Chr. Dalland, vil sammen med teamet sitt fortelle om erfaringen med prosjektet. De vil også dele ut pris til de fire beste oppgavene.
Arrangementet finner sted fredag 3. mai, 10.15-12.00, i aud. Terje Hansen.
|