PwC skal evaluere omorganiseringsprosessen

Konsulentselskapet PwC vant anbudsrunden om å evaluere omorganiseringsprosessen i NHHs sentraladministrasjon. Arbeidet begynner mandag 8. april.

05.04.2013 - Red.


Som tidligere meldt har NHH-styret vedtatt at omorganiseringsprosessen i høyskolens administrasjon skal evalueres av en ekstern aktør.

Mandatet for evalueringen av omorganiseringsprosessen ble drøftet i Arbeidsmiljøutvalget (AMU) mandag 11. mars 2013.

AMU ble enige om at evalueringen skal legge vekt på

- hvordan omorganiseringsprosessen ble initiert, organisert og gjennomført.

- hvordan målene for prosessen var kommunisert, forstått og forankret i de ulike delene av NHHs organisasjon.

- hvordan hele prosessen i forbindelse med omorganisering ble opplevd internt i virksomheten.

- å gi en oversikt over opplevd status i de ulike delene av NHH per våren 2013, og på den bakgrunn presentere vurderinger, lærdommer og råd for utviklingen fremover.

Mandatet ble oversendt potensielle tilbydere. Etter en forenklet anbudsprosess med tre tilbydere ble PwC valgt som leverandør i AMU-møtet onsdag 3. april.

Arbeidet starter førstkommende mandag, 8. april.

AMU har utnevnt en gruppe som skal følge opp evalueringen.

Gruppen består av
May-Britt Rød (Parat, arbeidstakerrepresentant)
Rektor Jan I. Haaland, professor Øystein Thøgersen (arbeidsgiverrepresentanter)
Koordinator Martha Lehmann-Røed (organisasjons- og lederutvikler).

Målet er at evalueringen skal sluttføres senest 31. mai 2013.


Kontakt: paraplyen@nhh.no
Redaktør: Astri Kamsvåg
Ansvarleg redaktør: Kristin Risvand Mo

Utviklet av Renommé Interactive