"NHH er mest populært" er tittelen i aftenposten.no 20. juli. Den viser til at det er siviløkonomutdanningen ved NHH som tiltrekker flest søkere har som sitt førstevalg i Norge. Dette for fjerde år på rad. Les mer om årets opptakstall.
Publisert: 20.07.2010
Les hele saken | Nyheter
Innlegg: Krisen i dag har mange likhetstrekk med tidligere finanskriser i Norge. Veien til normale veksttakter kan bli lang, skriver professor Ola H. Grytten i et innlegg publisert i Dagens Næringsliv fredag 9. juli 2010.
Publisert: 09.07.2010
Les hele saken
Paraplyen tek sommarpause fram til august. Det vil bli publisert nokre nyhende og meldingar i løpet av juli, men ikkje på dagleg basis. God sommar.
Publisert: 05.07.2010
Kronikk: Spesielt i vår del av verda vert Diego Maradona omtala i den grad han er eksentrisk og ikkje er til å fatta korkje i liv eller tale. Men utan omsyn til kven som vinn i Sør-Afrika - det er trenaren til Argentina som dominerer meisterskapen, skriv førsteamanuensis Johannes Nymark ved Institutt for fagspråk og interkulturell kommunikasjon i ein kronikk publisert i Dagbladet 3. juli 2010.
Publisert: 05.07.2010
Les hele saken
53 studentar frå heile verda har brukt to sommarveker på å læra meir om den norske modellen for forvaltning av naturressursar. Fredag vart kurset avslutta med presentasjonar av løysingar av gruppeoppgåver.
Publisert: 02.07.2010
Les hele saken | Nyheter
Resultatet av årets sentrale lønnsforhandlinger og sentrale justeringsforhandlinger i klart. Ny lønn vil bli effektuert fra og med lønnsutbetalingen i juli. Brev til den enkelte vil bli sendt ut elektronisk. En nærmere beskrivelse av viktige endringer følger nedenfor.
Publisert: 02.07.2010
Les hele saken | Interne meldinger
Kommentar: Det er ingen mangel på spådommer om euroens snarlige død, skriver Rögnvaldur Hannesson i sin faste kommentar i E24 torsdag 1. juli 2010.
Publisert: 01.07.2010
Les hele saken
Bedrifter kan tjene på å sponse noen som ikke likner dem selv, mener Siv Skard. Hvert år bruker norske bedrifter 3,5 mrd kr på sponsing. - Det er mye penger, med tanke på at mange ikke vet hvordan de bør utnytte sponsingen i merkevarebyggingen, sier hun.
Publisert: 01.07.2010
Les hele saken | Forskning
|