Viktig profileringsarbeid for NHH

- Vi ønsker å presentere NHH på en måte som er lett å kjenne igjen. Derfor er det viktig å bruke felles elementer og konsistent plassering av dem. Det sier senior markedsrådgiver, James Hosea. Alt fra visittkort til logoplassering og nettsider er nøye beskrevet i den nye profilmanualen som lanseres 17. april.

17.04.2009 - Kristian T. Marthinsen


Formålet med den nye profilmanualen er å ha et hensiktsmessig verktøy for å sikre at NHH blir synlig og gjenkjennelig i sin kommunikasjon med omverdenen.

I følge informasjonssjef Asle Haukaas er det første gang NHH har en helhetlig visuell profil som omhandler alle områder hvor NHHs merkevare er presentert.
- Vi har foretatt undersøkelser blant ansatte, studenter og alumni som viser at alle kjenner seg igjen i den tradisjonelle logoen som har vært relativt uberørt siden 1958, forteller han.

Mennesker i fokus

Arbeidet med den grafiske profilen begynte for tre år siden, men Hosea forteller at det er flere grunner til at det har tatt flere år å implementere den.

- Det var både økonomiske og miljømessige hensyn som gjorde at vi ville implementere den nye profilen gradvis. Nå håper vi at alle lagre snart er tomme for gamle brevark og konvolutter, sier Hosea.

Hva skal NHHs profil formidle?

- Først og fremst kvalitet. Det var et element som blant annet påvirket fargevalget. Dessuten handler forskning og utdanning om mennesker. Derfor presiseres det i profilmanualen at det skal brukes ekte mennesker som har et ekte forhold til høyskolen i alle former for trykksaker, forteller Hosea.

- Den nye profilmanualen skal være et hensiktsmessig verktøy for å sikre at NHH gjenkjennes og er synlig i sin kommunikasjon med omverdenen. Styret forventer at alle ansatte er tydelige på at de er fra NHH, sier informasjonssjef Haukaas til Paraplyen.


Kontakt: paraplyen@nhh.no
Redaktør: Astri Kamsvåg
Ansvarleg redaktør: Kristin Risvand Mo

Utviklet av Renommé Interactive