Stor interesse for portalprosjektet
NHH har mottatt 13 forespørsler om å delta i konkurransen om å utvikle virksomhetsportal for høyskolen. I løpet av de to neste ukene skal prosjektteamet (bildet), finne ut hvilke leverandører som inviteres til videre dialog.
05.03.2008 - Red.
- Vi velger ut de best kvalifiserte leverandører på bakgrunn av kvalifikasjonskriterier fastsatt i konkurransegrunnlaget, forteller NHHs innkjøpsansvarlig, Marit Høisæter.
Skatteattester, HMS-erklæringer, regnskapstall og tidligere arbeid m.m. blir grundig gjennomgått av prosjektgruppen som foruten Høisæter består av IT-sjef Thor-Inge Næsset, webredaktør Kristian Marthinsen og PhD-studentene Randi Christine Vindegg og Jan Vidar Håtuft.
Lesestoff
- Før påske sender vi ut invitasjon og kravspesifikasjon til de leverandørene vi ønsker å ha med videre, forteller stipendiat Vindegg til Paraplyen.
Målet er at samtlige i prosjektteamet lese gjennom 13 tykke permer i løpet av de to neste ukene. Deretter skal de gi sin innstilling til styringsgruppen for portalprosjektet som består av prorektor Gunnar Christensen, ass.direktør Kurt Petersen, professor Anne Mette Fuglseth og studentrepresentant Thomas Lundberg.
Det er styringsgruppen som til slutt bestemmer hvem som skal inviteres til videre dialog.
Målet er at selve arbeidet med virksomhetsportalen skal igangsettes før sommeren. Interesserte kan lese mer om portalprosjektet i en tidligere Paraplyen-artikkel.
|