NHH/AFF best i Norden

NHH/AFF er best i Norden og på 19. plass i Europa. Det viser Financial Times årlige rangering av verdens beste åpne etter- og videreutdanningsprogrammer som blir offentliggjort mandag 9. mai 2011.

09.05.2011 - Redaksjonen

NHH /AFFs programmer er rangert på 45. plass i verden. Med denne plasseringen topper NHH/AFF listen over nordiske deltakere. De påfølgende fra Norden er Aalto University (Helsinki) og Stockholm School of Economics, som kommer på henholdsvis 46. og 48. plass.

Solid posisjon
- Dette er en god plassering i et internasjonalt og konkurransepreget marked. Vi er godt fornøyde, sier NHH-rektor Jan I. Haaland.
- Vi faller to plasser fra i fjor, men har klatret opp én divisjon og er fremdeles best i Norden. Det er solid, sier Haaland.

Listen over verdens beste åpne programmer toppes av spanske Iese Business School. Tett etter følger Harvard Business School (USA) og Thunderbird School of Global Management (USA).
- Det er verdt å merke seg at i år kommer seks av de ti beste fra Europa, mot bare tre i fjor, sier administrerende direktør i AFF, Mai Vik.
Totalt er 65 skoler med på rangeringen, fordelt på tre divisjoner. NHH/AFFs divisjon ledes av anerkjente amerikanske skoler som MIT Sloan og Stanford University.

Bekrefter kvalitet
I rangeringen deltar NHH/AFF med Solstrandprogrammet, AFF Yngre ledere og Corporate Finance.
- Dette bekrefter at kvaliteten på vår lederutvikling holder et høyt internasjonalt nivå og at Solstrandprogrammet og AFF Yngre ledere forsvarer sine posisjoner som best i Norden. Selv om vi daglig får positive tilbakemeldinger fra deltakere og virksomheter, er det likevel meget tilfredsstillende å få dette bekreftet i FTs uavhengige rangering, sier Mai Vik.

-Vi er tilfreds med at Corporate Finance, som er et særdeles intensivt og avansert kurs, blir mottatt så positivt. Dette viser at også våre videreutdanningsstudenter setter pris på faglige utfordringer, sier dekan for NHH Executive William Brochs-Haukedal.

Denne rangeringen til Financial Times måler kvaliteten på åpne, ikke-gradsgivende etter- og videreutdanningsprogrammer, basert på tilbakemeldinger fra deltakerne og egenrapportering fra NHH og AFF.

- Deltakerne gir spesielt bra tilbakemelding på innfridde målsettinger og måten programmet er bygget opp på. Resultatene forteller oss at vi leverer lederutdanning med faglige kvaliteter som tåler sammenligning med de aller beste, sier William Brochs-Haukedal.
-Det er også gledelig at Solstrand Hotel og Bad, hvor alle tre programmene holdes, er med å trekke opp de gode resultatene. Gjennom kontinuerlig fornyelse og oppgradering plasserer hotellet seg i en særstilling internasjonalt, sier Mai Vik.

Les mer på www.ft.com/businesseducation

Fakta: NHH/AFF i FT-rangeringer:

Rangering

Geografi

Dekker

Publisering

Executive Education - Open programmes

Global

Åpne deltidsprogrammer som ikke er gradsgivende

Executive Education - Custom programmes

Skreddersydde bedriftsinterne programmer

Masters in Management