Prisvinnende merkebyggingsprofessor
Mandag 26. oktober er professor Stephen Vargo invitert til NHH for å snakke om hvordan bedrifter kan tenke mer logisk om tjenester.
23.10.2015 - Sigrid Folkestad
Professor Stephen Varga ved University of Hawaii er en av foredragsholderne ved CSI-konferansen "Tjenesteinnovasjon - veien fra særstilling til omstilling" i Oslo onsdag 28. oktober. To dager før konferansen, legger altså Vargo turen innom NHH, slik at flere får anledning til å høre hans forelesning "Service Dominant Logic and Innovation".
Vargo leder Marketing Department at the Shidler College of Business, University of Hawaii.
I 2004 fikk Vargo og medforfatter Robert F. Lusch publisert den svært innflytelsesrike artikkelen "Evolving toward a service-dominant logic on marketing", der tenkningen rundt merkebygging og tjenester tok en helt ny vending.
Vargo og Lusch starter med følgende situasjonsbeskrivelse:
"Marketing inherited a model of exchange from economics, which had a dominant logic based on the exchange of "goods," which usually are manufactured output. The dominant logic focused on tangible resources, embedded value, and transactions. Over the past several decades, new perspectives have emerged that have a revised logic focused on intangible resources, the cocreation of value, and relationships. The authors believe that the new perspectives are converging to form a new dominant logic for marketing, one in which service provision rather than goods is fundamental to economic exchange. The authors explore this evolving logic and the corresponding shift in perspective for marketing scholars, marketing practitioners, and marketing educators".
Artikkelen ble publisert i Journal of Marketing og har sitert mer enn 21.000 ganger.
Tid og sted
Tid: 26.10.2015 kl. 11:15 - 12:00
Sted: Karl Borch Auditorium, NHH
Tittel på forelesning: "Service Dominant Logic and Innovation"
|