Aksel Rokkan utnevnt til professor

Aksel I. Rokkan og Jan I. Haaland, professoropprykk (Foto: Hallvard Lyssand)

Aksel I. Rokkan fra Institutt for strategi og ledelse fikk onsdag opprykk til professor i markedsføring.

27.09.2012 - Hallvard Lyssand


Aksel Ivar Rokkan ble siviløkonom i 1989, fullførte Høyere Avdelings Studium i 1992 og tok doktorgrad i 1995, alt ved NHH.

Rokkan var forsker ved SNF i perioden 1995 til 2007, og har for øvrig vært tilknyttet Universitet i Nordland (post doc) og Høgskolen i Harstad (førsteamanuensis).

Da han sluttet seg til Institutt for strategi og ledelse på full tid i 2008 hadde han allerede vært knyttet til instituttet i en bistilling i flere år.

Rokkans forskning dreier seg primært om kjedesystemer og relasjoner innen markedsføring.


Kontakt: paraplyen@nhh.no
Redaktør: Astri Kamsvåg
Ansvarleg redaktør: Kristin Risvand Mo

Utviklet av Renommé Interactive