Vil balansere inntrykket av NHH
Dinamo Design har fått oppdraget med å levere ny visuell profil til høyskolen. - Det blir spennende å være med og påvirke en ærverdig institusjon, sier byrået.
15.06.2012 - Knut André Karlstad
Dinamo vant anbudsrunden tidligere i år og er i startfasen med arbeidet. Tidlig i 2013 skal den nye profilen være på plass. Da vil alt fra trykksaker, annonser, nettsider og presentasjonsmaler skinne i ny drakt.
- Vår oppgave er å se det litt utenfra, sier Kristine Lillevik og Lena Stølen til Paraplyen. De forteller at førsteinntrykkene av NHH er konservativ, seriøs og ærverdig, visuelt sett.
- Det er virkelig bra assosiasjoner. Samtidig er det en utdanningsinstitusjon med mange unge mennesker, med en vitalitet som ikke kommer så godt frem. Vår jobb blir å balansere det, sier Stølen.
Onsdag var de på NHH for å møte de involverte ved høyskolen.
- Vi er i en spennende fase av prosjektet og gleder oss stort til fortsettelsen, sier Lillevik.
Ny visuell profil har vært på agendaen siden 2011, og styret behandlet saken sist i februar. Nåværende profil ble vurdert som utdatert og ikke-optimal i forhold til å bygge riktig omdømme og å nå strategiske mål. Foreløpige skisser har i løpet av høsten vært ute til bred høring internt, og disse skal nå danne grunnlaget for det videre arbeidet.
Prosjektgruppen internt ledes av Kristin Risvand Mo, og består også av Eivind Drange og Morten Hilt. I styringsgruppen sitter Jan I. Haaland, Ole Hope, Gunnar E. Christensen, Magne Supphellen og Tobias Munter (NHHS). På møtet med Dinamo onsdag deltok også referansegruppen og andre nøkkelpersoner i prosjektet.
Kristine Lillevik og Lena Stølen fra Dinamo møtte prosjektgruppen for ny visuell profil på onsdag.
Foto: Knut André Karlstad
|