Informasjonsmøter om ny visuell profil
Tirsdag 8. januar 2013 lanserer NHH ny visuell profil. Ny logo, nye farger og et renere uttrykk er stikkord er for profilen. Alle ansatte innkalles nå til informasjonsmøte tirsdag 8. januar 2013.
21.12.2012 - Hanna Sommerstad
- Den gamle visuelle profilen, og bruk av denne, har til tider skapt et rotete inntrykk av NHH utad. Nå har vi ryddet opp. Den nye visuelle profilen vil blant annet gjøre det lettere å bruke enkle, pene presentasjoner, brevark, visittkort etc., forklarer konstituert kommunikasjonssjef Kristin Risvand Mo og legger til:
- Våre ulike sentre og nettsider vil gjennom bruk av ny logo og nye farger knyttes nærmere til den sterke merkevaren NHH representerer. Dette er bare noen eksempler på hva ansiktsløftningen vil bidra til. Den nye profilen vil rett og slett jobbe med oss, og ikke mot oss.
Implementering
Alle ansatte vil bli innkalt til informasjonsmøte tirsdag 8. januar 2013. Her vil det bli informert om bakgrunnen for den nye profilen, samt hvordan den skal tas i bruk av samtlige ansatte. Møter vil bli holdt både på norsk og engelsk.
Tid og sted for informasjonsmøter tirsdag 8. januar 2013:
• Administrasjonen: Aud. Agnar Sandmo kl. 09.15-10.00
• SAM, FOR, FIN og IRRR: Aud. Agnar Sandmo kl. 10.15-11.00
• FSK og SOL: Aud. M10 kl. 12.15-13.00
• For engelskspråklige/English speaking: Aud. Agnar Sandmo kl. 13.30-14.00
Ny PPT til undervisningsstart
Noe av det viktigste for fagstaben før undervisningsstart er å få konvertert gamle Power Point-presentasjoner til nye maler.
Det er opprettet en brukerstøttesentral som blant annet kan hjelpe til med dette.
Dersom du allerede nå vet at du har behov for hjelp til å legge over gamle PPTs i nye maler, kan du sende inn de aktuelle filene til Hanna Sommerstad ved kommunikasjonsavdelingen:
hanna.sommerstad@nhh.no.
I tillegg blir én superbruker utnevnt per institutt, samt fra administrasjonen. Dette er personer som vil ha spesialkompetanse på den nye profilen, PPT etc. Disse kan også kontaktes dersom man trenger hjelp.
Paraplyen vil komme tilbake med navn og kontaktinfo til brukerstøtte og superbrukere rett over nyttår.
- Når det gjelder gamle, fortrykte brevark og konvolutter, er det viktig at alle gjør en jobb med å samle inn dette rent fysisk, slik at det kommer ut av systemet, oppfordrer Risvand Mo.
Nye brevark og konvolutter samt elektroniske brevmaler vil være på plass til lanseringen.
|