Gjesteforelesning med Kjell Aamot

Kjell Aamot, Foto: Schibsted

Mangeårig konsernsjef i Schibsted, Kjell Aamot, er gjesteforelser på masterkurset Competitive Strategy ved NHH fredag 17. april. Han vil blant annet snakke om selskapets utfordringer i skjæringspunktet mellom satsing på tradisjonell medievirksomhet og utvikling av virksomheten på internett.

16.04.2009 - Red.


Kjell Aamot har lang fartstid fra mediebransjen. Han ble konsernsjef i Schibsted i 1989. Før det var siviløkonomen fra BI bl.a. økonomisjef og administrerende direktør i VG i en årrekke.

Nylig varslet han at han går av som konsernsjef i Schibsted senest i mars 2010. Før det bidrog han til å sette i gang en debatt om papiravisens fremtid i en medieverden som har opplevd store omveltninger de siste årene.

Nettopp disse omveltningene utgjør deler av tema i Aamots gjesteforelesning på NHH fredag.

Han vil snakke om forretningsmodellene til Schibsted, nærmere bestemt selskapets vanskelige valg mellom å satse på tradisjonell medievirksomhet og å satse på utviklingen av virksomhet på internett.

Schibsted har fått internasjonal oppmerksomhet for sin satsning på internett, for eksempel dets utvikling av finn.no og vg.no. Det er bl.a. laget et case ved Harvard Business School på historien til Schibsted, med særlig vekt på dets satsning på internett.

Aamot vil beskrive selskapets strategi, og herunder også berøre spørsmål knyttet til hvordan den finansielle krisen påvirker inntektsgrunnlaget for mediebedriftene.

Forelesningen er åpen for alle interesserte.

Dato: Fredag 17. april
Tid: kl 14:15-16:00
Sted: Finn Kydlands auditorium


Kontakt: paraplyen@nhh.no
Redaktør: Astri Kamsvåg
Ansvarleg redaktør: Kristin Risvand Mo

Utviklet av Renommé Interactive