CEMS-studentene har NHH på topp

Norges Handelshøyskole (NHH) kommer på en delt førsteplass når CEMS-studentene evaluerer utdanningsinstitusjonen de har studert ved. For studieåret 2006-2007 deler NHH førsteplassen med Universität St.Gallen i Sveits

11.09.2007 - Kristian T. Marthinsen


Hvert år blir CEMS-studentene bedt om evaluere organiseringen av CEMS-programmet, kurstilbudet, valgfrie emner, informasjon og lignende elementer ved de ulike lærestedene. Det er i denne evalueringen NHH nylig gikk til topps.

I tillegg evaluerer studentene også det faglige innholdet av hvert kjernekurs de har tatt, samt den pedagogiske delene. Også i denne evalueringen gjør NHH det svært bra.

Attraktive studenter
- Spørsmålene i undersøkelsen er basert på studentenes oppfatning av CEMS MIM-programmet og dermed totalopplevelsen av hvordan studentene oppfatter programmet ved den enkelte institusjon, forklarer Tor Aase Johannessen, CEMS Academic Director ved NHH.

Om fjorten dager kommer Procter & Gamble til Bergen og NHH for å holde "skills-seminar" i brand management for CEMS-studentene. P&G har to formål med besøket.

- For det første er det for å markedsføre seg selv gjennom spennende og relevante cases, og for det andre for å få kontakt med studentene med henblikk på dem som fremtidige arbeidstakere. De har sagt helt åpent at de kun rekrutterer NHHs CEMS-studenter i Norge, forteller Tor Aase Johannessen, som legger til at høstens case handler om Hugo Boss.

Best i klassen
I fjor var NHH gjenstand for CEMS Peer Review, som innebærer en omfattende gjennomgang av alle aktivitetene som hver institusjon tilbyr innen CEMS MIM-programmet. I løpet av 2 år har nå samtlige av medlemsinstitusjonene vært gjennom denne "kvalitetssjekken".

- Norges Handelshøyskole kom meget godt ut av denne evalueringen, og vi fikk et sterkt inntrykk av at NHH var en av de beste elevene i klassen. Dette innebærer en stor inspirasjon for oss som arbeider med CEMS på NHH, ikke minst for dem som underviser i CEMS-kursene.

- I år er det fem år siden CEMS Master in International Management-programmet ble etablert, og vi er på rett vei, konstaterer en tydelig fornøyd Tor Aase Johannessen. I det nærmeste året venter vi flere spennende ting innen CEMS-systemet, blant annet når det gjelder globaliseringen av CEMS. Vi venter også at antall CEMS-studenter totalt for hele CEMS-nettverket gradvis vil stige til rundt 1000 studenter pr. år i 2010. Ved NHH er ambisjonsnivået opp mot 50 CEMS-studenter pr. år, forteller Aase Johannessen til Paraplyen.


Kontakt: paraplyen@nhh.no
Redaktør: Astri Kamsvåg
Ansvarleg redaktør: Kristin Risvand Mo

Utviklet av Renommé Interactive