Fire designbyråer konkurrerer om NHH-profil
Som tidligere nevnt i Paraplyen, har NHH i samband med merkebyggingsprosjektet utlyst en konkurranse om ny grafisk profil for høyskolen. Av 24 innkomne tilbud er fire byråer valgt ut til konkurransen.
02.09.2005 - Kristin Risvand Mo
De fire byråene som konkurrerer, møttes nylig på NHH for felles orientering om høyskolens utfordringer. Her ga Leif Egil Hem, Asle Haukaas, James Hosea og Lisbeth Heilund deltakerne innføringer i høyskolens historie, det strategiske handlingsprogrammet og NHHs omdømme, noe som gav fruktbare diskusjoner.
De fire utvalgte byråene er (i alfabetisk rekkefølge) Bilder og bokstaver (Bergen), Fasett (Stavanger), Mission (Oslo) og Orangeriet (Bergen). Vinneren får i oppdrag å utforme et helhetlig forslag til grafisk profil i løpet av høsten. Juryen som skal vurdere forslagene i slutten av september, består av representanter fra informasjonsavdelingen, studieadministrasjonen og seksjon for etter- og videreutdanning samt førsteamanuensis Leif Egil Hem og seniordesigner Øyvind Lothe, Reine linjer as.
Helhetlig og god kommunikasjon
- NHH trenger en profesjonell gjennomgang av hvordan vi uttrykker oss også grafisk. Nåværende profil har eksistert i mange år og er en merkantil profil. Den inkluderer eksempelvis ikke brosjyrer eller elektroniske media, sier informasjonssjef Asle Haukaas.
- Vår kontakt med omverden er avhengig av effektiv kommunikasjon hvor alle oppfatter og gjenkjenner NHH i alle våre produkter. Målet er å få en grafisk profil som sikrer helhetlig og god kommunikasjon av høyskolens viktigste kjerneverdier i vårt formspråk.
|