Rekordhøy valgdeltakelse

Høstvalget i Norges Handelshøyskoles Studentforening (NHHS) hadde veldig høy valgdeltakelse og ble avsluttet fredag kveld med fullsatt sal og et forrykende valgshow.

20.10.2004 - Stig Nøra


Startskuddet for valgkampen gikk klokken 08.00 onsdag morgen sist uke - hvor de ivrigste var i gang lenge før solen stod opp.

Det var begynnelsen på en intens valgkamp hvor de ulike valgblokkene delte ut alt fra melk og pasta til flyers og t-skjorter for å sanke stemmer.

Nesten ny rekord
Valgkampen ble avsluttet med et valgshow fredag kveld, som vanlig arrangert av 5. kullistene. Temaet i år var den amerikanske valgkampen med slagordet "Five more years".

Valgdeltakelsen var på hele 39,8 prosent, og ifølge Håvard Wollstad, informasjonsansvarlig i det avtroppende Kjernestyret, er det nesten ny rekord.
- Det var veldig mange som stilte til valg i høst. Noe som har skapt høy temperatur i valgkampen og fått mange studenter til å stemme, sier han.

- Totalt sett er vi derfor meget godt fornøyd med valget som vitner om et høyt engasjement og mange ildsjeler i NHHS, sier Jon Erik L. Garås
valgansvarlig i informasjonsutvalget NHHS.

Valgresultater
Til nytt Kjernestyre i studentforeningen ble blokken "Klar Profil" valgt. Blokken består av følgende personer:

Andreas Mjelde (kjernestyresjef)
Silje Garberg Gangås (fagpolitisk ansvarlig)
Ingvild Låg (økonomiansvarlig)
Ane Furu (internansvarlig)
Vegard Rødal (markedsansvarlig)
Frode Jacobsen (eksternansvarlig)
Knut Djønne Salte (informasjonsansvarlig)

I høst var det også valg til UKEstyret. Her var det blokken "Et ukehjem" som stakk av med seieren. Blokken består av følgende personer:

Christian Haugsnes (ukesjef)
Knut André Karlstad (revysjef)
Mari Rindal (økonomisjef)
Hans Erik Hallheim (arrangementssjef)
Tomas Salthammer (salgsjef)
Helle C. A Andersen (PR-sjef)
Heming Rio (generalsekretær/infosjef)
Alexander Gundersen (markedssjef)

For flere valgresultater se her


Kontakt: paraplyen@nhh.no
Redaktør: Astri Kamsvåg
Ansvarleg redaktør: Kristin Risvand Mo

Utviklet av Renommé Interactive