Historisk førstekull uteksamineres
I dag og på lørdag uteksaminerer NHH sitt første kull i MBA-programmet i merkevareledelse. - Dette programmet er unikt, ikke bare i Norge, men også i europeisk sammenheng. Det finnes ingenting som ligner på det vi gjør, sier Leif Egil Hem, programdirektør for NHHs studium i merkevareledelse.
05.12.2003 - Stig Nøra
Selv om det finnes andre kurstilbud i merkevareledelse, er det ingen i Norge eller Norden som tilbyr dette på mastergradsnivå.
- Vi tilbyr et stort og omfattende studium som går over to år, hvor vi benytter de beste fagressursene på NHH og ellers i Norge, men også fra England, Frankrike og USA, sier Leif Egil Hem, som regnes som en av landets fremste eksperter på merkevareledelse. Et fagområde der NHH har betydelig forsknings- og undervisningskompetanse.
I dag og i morgen er det tid for den store finalen, da skal NHH-kandidatene presentere og forsvare sine mastergradsoppgaver. Og kvinnene er i flertall.
Flest kvinner
- Det har vanligvis vært vanskelig å rekruttere kvinner til denne typen lederutdannelser, derfor er det ekstra positivt med den høye kvinneandelen, sier Morten Hilt ved Seksjon for etter- og videreutdanning ved NHH, og forklarer den høye kvinneandelen med at rekrutteringen til studiet skjer blant reklamebyråer og merkevarebedrifter, hvor det er flere kvinner enn i andre deler av næringslivet.
Executive MBA-programmet i merkevareledelse er en del av NHHs etter- og videreutdanningsprogram og kan gjennomføres i kombinasjon med jobb. Studiet er et samarbeid mellom Kreativt Forum (tidligere Reklamebyråforeningen) og Norges Handelshøyskole.
Lørdag 6. desember klokken 18.00 vil det bli holdt en mottakelse i Stupet.
- Vi går i dybden på de tre temaområdene merkevare, markedsanalyse og markedskommunikasjon. Dette gir deltakerne svært solide kunnskaper og grunnlag for å utvikle og foredle merkevarer, sier Leif Egil Hem, programdirektør for MBA-programmet i merkevareledelse.
|