MBA i merkevareledelse godt mottatt

NHHs nye MBA-program i merkevareledelse har vakt stor interesse på markedet. Det nærmer seg oppstart, og søknadene tikker inn. MASTRA V starter også med et godt kull i år.

18.01.2002 - Torunn G. Saunes


Seksjon for etter- og videreutdanning har fått mange henvendelser etter at de lanserte det nye MBA-programmet i merkevareledelse. Telefonen har nesten ikke stått stille de siste ukene, og seksjonen har mottatt mange søknader.
- Hver søknad krever mer innsats enn tidligere, på grunn av et noe tyngre marked. Nå har vi mottatt mange kvalifiserte søknader, men regner med at det kommer inn flere før studiestart, sier Morten Hilt ved Seksjon for etter- og videreutdanning.

MBA i merkevareledelse starter 28. februar med samling på Sem Gjestegård. Programdirektør og faglig ansvarlig for studiet er Leif Egil Hem. Studiet er delt inn i fire moduler over to år: merkevareledelse, markedsanalyse, markedskommunikasjon og avsluttende mastergradsoppgave. Det er det første studiet, hvor det er mulig å ta enkle moduler.
- En større andel enn forventet søker hele studiet, noe som er veldig gledelig, sier Hilt.

Også Executive MBA i Strategisk ledelse, MASTRA V, har et godt utgangspunkt før semesterstart. 25 kontrakter er på plass og de regner med å ta inn flere før første samling på Sem Gjestegård, 31. januar.
- Vi starter med et godt kull i år, og flere deltakere enn prognosene tilsa i høst. Det er vi veldig fornøyd med, sier Hilt. Videre forteller han at programledelsen på MASTRA V er delt mellom Lasse Lien på Institutt for strategi og ledelse og Tor Øyvind Baardsen på AFF. Professor Tom Colbjørnsen som har utviklet og satt i gang MBA-programmet er ressursperson og foreleser.

Det er fortsatt mulig å søke om plass på både MBA i merkevareledelse og MASTRA V. Interesserte kan kontakte Morten Hilt på telefon 55959611 for mer informasjon.

Morten Hilt ved Seksjon for etter- og videreutdanning får mange henvendelser om det nye MBA-programmet i merkevareledelse.

Kontakt: paraplyen@nhh.no
Redaktør: Astri Kamsvåg
Ansvarleg redaktør: Kristin Risvand Mo

Utviklet av Renommé Interactive