Mange deltakere på merkevareledelse
Denne uken holder Executive MBA i merkevareledelse samling på Sem Gjestegård i Asker. - Programmet har nå 27 deltakere på første modul, og vi får stadig henvendelser om resten av studiet.
04.04.2002 - Torunn G. Saunes
Uttalelsen kommer fra programdirektør Leif Egil Hem ved NHH som forteller at interessen for dette MBA-programmet er stor. Nå samles kullet for andre gang. Temaet for samlingen denne uken er merkestrategi. Hem foreleser om merkets posisjonering og aktuelle utfordringer, etterfulgt av førsteamanuensis Einar Breivik ved Institutt for strategi og ledele som gir et teoretisk perspektiv på valg, utvikling og forsterkning av merkekonsepter over tid og over landegrenser. Eddie Sjølie fra D'Arcy vil følge opp med eksempler fra Norge.
Videre vil Hem gi deltakerne innblikk i hvordan man arbeider med linje- og merkeutvidelser. Han belyser konseptualisering og prosesstankegang, og suksesskriterier med fokus på resultater fra litteraturen. Foruten dette vil førsteamanuensis Rune Lines ved Institutt for strategi og ledelse forelese om strategier tilknyttet merkestrukturer og merkehierarkier, og instituttleder og førsteamanuensis Magne Supphellen ved instituttet tar for seg temaet merkeallianser.
Tid: Torsdag 4. april - lørdag 6. april
Sted: Sem Gjestegård, Asker
Executive MBA i merkevareledelse består av fire moduler. Første modul som består av fire samlinger er i full gang. Andre modul har oppstart i august. Her er det fortsatt mulig å søke om plass.
|