NHH vant web-test
Nettsider med atmosfære... Det er reklamebyrået New Deal sin karakteristikk av web-vinneren i universitetssektoren, nemlig NHH!
26.01.2001 - Elin F. Styve
Universitetsavisa ved NTNU inviterte et ekspertpanel til å bedømme nettsatsingene innen vår sektor, og tre personer fra reklamebyrådet New Deal var klare i sin dom: Handelshøyskolen er best i test. Vi siterer:
Her har de laget en klar og oversiktlig meny, det er lett å finne informasjon og du vet hele tida hvor i strukturen du befinner deg. Positivt er det også at vi får en følelse av atmosfære. Bildene til de ulike målgruppene er av faktiske mennesker det er lett å identifisere seg med - det er ikke uvirkelige byråbilder. Sidene kunne gjerne "ropt" enda mer, for eksempel fortalt kommende studenter hva de vil få ut av det å studere.
Mens NHHs nettsider i bedømmelsen får tittelen "Med atmosfære", har de andre i testen fått følgende:
NTNU: "Hvor er linkene?"
Universitetet i Oslo: "Ord, ord, ord"
Universitetet i Bergen: "Rotete"
Universitetet i Tromsø: "Og hva er TMU?"
Statens kunstakademi: "Klare valg"
Norsk universitetssektors minste informasjonsavdeling bøyer seg i støvet og gratulerer seg selv og alle informasjonsleverandører til NHHs web med seieren!
- Universitetssektoren er for navlebeskuende!
Les resten av nettkritikken på side 9 i Universitetsavisa:
www.ntnu.no/universitetsavisa/0101/ua_1.pdf.
|