Pedagogisk dag: Bruk av IKT i undervisningen
Høyskolens vitenskapelig ansatte, studenter og deler av administrasjonen er invitert til Pedagogisk dag 10. april. Begivenheten er ett av resultatene NHHs satsing på forbedret studiekvalitet.
31.03.2000 - Elin F. Styve
Det var Brunstad-utvalget som i sin tid leverte innstillingen om tiltak for forbedret studiekvalitet. Pedagogisk dag er en årlig foreteelse, som denne gang arrangeres av Programutvalget for grunnstudier (PGS) i samarbeid med studieadministrasjonen. Den varer i 2 ½ time og avsluttes med lunsj. Det fokuseres på aktuelle undervisningstema som er av interesse både for fagstab og for studenter.
Meningen med Pedagogisk dag er blant annet å gi kursledere inspirasjon til og innsikt i hvordan ulike tiltak med sikte på å forbedre innlæring kan gjennomføres.
Et høyaktuelt tema er hvordan de nye muligheter på informasjons- og kommunikasjonsfronten (IKT) kan utnyttes i denne forbindelsen. Et utvalg ledet av Trond Bjørnenak formulerte ulike "må"- og "bør"-krav med hensyn til bruk av hjemmesider i undervisningen. PGS har registrert at det har vært en økt aktivitet på instituttene med hensyn til å iverksette dette.
Seminaret finner sted i aud. D
PROGRAM
0915:
Innledning ved leder for Programutvalget for grunnstudier, førsteamanuensis Øystein Gjerde
0925:
Bruk av internett som pedagogisk virkemiddel i undervisningen av store grupper, ved førsteamanuensis Trond Bjørnenak
0950:
Eksempel på bruk av internett i undervisningen av store grupper,
ved førsteamanuensis Anna-Mette Fuglseth og siviløkonom Audun Andreas Dahl
1020:
Spørsmål og kommentarer fra seminardeltakerne
1030:
Multimedia cases for innovativ læring - muligheter og erfaringer, ved førsteamanuensis Gunnar E Christensen og vit. assistent Stefan Haaken
1100:
Bruk av medier i formidlingen - med spesiell vekt på levende bilder, ved koordinator Ann-Kjersti Sletten, Senter for livslang læring ved Høgskolen i Lillehammer
1135:
Spørsmål og kommentarer fra seminardeltakerne
1145: Lunsj
|