330 000 i julegratiale
Fire ansatte ved Institutt for strategi og ledelse er tildelt forskningsmidler fra Accenture Forskningsfond på til sammen 330 000 kroner.
11.12.2000 - Elin F. Styve
Accenture Forskningsfond (tidligere Andersen Consulting) har bevilget 1,3 millioner kroner til forskningsprosjekter på Norges Handelshøyskole, Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet (NTNU) og Handelshøyskolen BI.
NHH er blitt tildelt totalt kr 330 000.
Tildelingene går til fire personer ved Institutt for strategi og ledelse ved NHH:
150 000 til Ingeborg Astrid Kleppe, for prosjektet "Nye grensesnitt mellom familie- og arbeidsliv".
Helge Thorbjørnsen får 80 000 til videre arbeid med sitt forskningsopplegg "Building Brand Relationships on the Internet"
100 000 går til Inger Stensaker og Anne Cathrin Haueng, til prosjektet "The Effects of Sequencing on Implementation Success - Organizational development and Information Technology: What is Changed First and Last, and Does It Matter?"
Selskapets pengebevilgninger er et ledd i styrkingen av kontakten mellom næringslivet og forskning.
- Prosjektene fra NHH er varierte og spennende, og tar opp problemstillinger som vi mener det er viktig å belyse. Et eksempel som er svært relevant for oss og mange av våre kunder, er Ingeborg Kleppes prosjekt som omhandler jobbtilfredsstilling og livskvalitet ved hjemmebasert fjernarbeid, sier daglig leder Bjørn Ivar Danielsen.
De fire mottakerne gleder seg over tildelingene, som gjør det ekstra inspirerende å fortsette forskningsarbeidet med de aktuelle problemstillingene. Samtlige vil bruke pengene til å gå videre med det de har begynt på. Nå kan de samle inn enda mer data enn de ellers ville hatt anledning til, og dermed gi forskningen et bredere omfang.
- Det er interessant å komme i kontakt med næringslivet på denne måten, og få anledning til å diskutere vårt fag med praktikere. Dersom dette følges opp med seminarer og lignende i samarbeid med Accenture Forskningsfond, gis vi muligheten til å formidle og å teste ut våre funn i miljøet, og dette vil gi forskningen en merverdi, sier Ingeborg Astrid Kleppe.
Helge Thorbjørnsen (bakerst), Anne Cathrin Haueng, Ingeborg Astrid Kleppe og Inger Stensaker ved Institutt for strategi og ledelse fikk til sammen 330 000 kroner fra Accenture forskningsfond.
|