Supphellen i reklame-fagjury
I morgen deles reklameprisen "Stella" ut til den annonsør i Norge som beviselig har hatt best effekt av sin kampanje. Og som fagmedlem i juryen sitter førsteamanuensis Magne Supphellen fra NHH.
Tiltaket er helt nytt, og supplerer de fra før eksisterende prisene innen reklamebransjen; "Gullblyanten" og "Gullfisken". Det som skiller denne prisen fra de andre er at det nettopp er effekten av reklamen som måles, og at det fokuseres på dokumantasjonen av dette som eneste kriterie. Konseptet er det samme som har vært brukt noen år i England, hvor denne prisen nå er godt etablert.
NHHs deltakelse i prosjektet er en direkte konsekvens av bransjens gode erfaring med NHH gjennom blant annet merkevareinstituttet som høyskolen driver sammen med bransjen, mener Supphellen. Han sier at det har vært en krevende, men spennende prosess å delta i juryen.
- Det var en utfordring å klare å skille mellom en del bidrag, men jeg mener det er den riktige vurderingen som er lagt til grunn, og at vi har funnet frem til den rette vinneren.
Hvem vinneren er vil han ikke en gang gi et lite hint om, men følg med i Paraplyen i morgen!
Les mer om prisen her