IT: Først drift. Så kunder

IT driften går på riktige skinner mot stabil ytelse: Fokus rettes dermed videre på hvordan vi kan betjene våre kunder innen en fornuftig ressursramme.

22.12.1999 - Torny E. Aarbakke


Dette er konklusjoner etter kollegiemøtet, hvor kollegiets eksternbestilte konsulentrapport ble lagt frem. IT konsulentfirmaet BDC
fikk i oppgave å foreta en teknisk evaluering av IT driften ved NHH, med fokus på ytelse og driftsstabilitet. I gjennomgangen er det ikke
identifisert store problemområder for IT- driften vår, men de utfordringene vi ennå har igjen på driftssiden er identifisert og løsningsforslag er antydet. Disse samsvarer godt med de problemer IT-avdelingen selv har registrert og de planer for forbedringer som allerede er lagt, til dels i samarbeid med UNINETT.

Samtidig som driftsdelen forbedres, vil neste steg i kollegiets IT-fokus være på kunde-leverandørsiden. BDC er derfor engasjert til å se på
IT-strategi og bedre organisering av IT prosessene med fokus på det grunnleggende spørsmålet: Hvordan kan vi betjene våre kunder best mulig innen en fornuftig ressursramme.


Kontakt: paraplyen@nhh.no
Redaktør: Astri Kamsvåg
Ansvarleg redaktør: Kristin Risvand Mo

Utviklet av Renommé Interactive