Partilederne åpner valgkampen i Bergen

Også i år har NRK valgt å legge sin valgkampåpning til Bergen. 16 august blir det direktesendt folkemøte fra aulaen på Norges Handelshøyskole (NHH). NHH legger opp til stor stemning og masse folk i salen.

Temaet for årets første folkemøte på NRK er Hvem skal styre landet? Debatten vil gi en første pekepinn på om de rød-grønne er i stand til å hamle opp med dagens Bondevik-regjering.

Statsministeren kommer
Regjeringspartiene blir representert ved statsminister Kjell Magne Bondevik (KrF) og partilederne Erna Solberg (H) og Lars Sponheim (V). Fra det rød-grønne alternativet kommer Jens Stoltenberg (Ap), Kristin Halvorsen (SV) og Åslaug Haga (Sp). I tillegg deltar Carl I. Hagen fra Fremskrittspartiet. Programleder er Knut Olsen.

For anledningen stiller NHH med Big Business band, mens komiker Rune Andersen og VGs karikaturtegner Roar Hagen blir fast inventar på alle folkemøtene.

Partilederdebatten fra aulaen på Norges Handelshøyskole sendes direkte på NRK1 fra klokken 21.30. Arrangementet er åpent for alle og for bergenserne er det en unik mulighet til å se hvordan politikerne duellerer på direkten.

- Det er plass til 700 mennesker i salen, så her er det førstemann til mølla, sier informasjonssjef Asle Haukaas ved NHH.

Privat til redaksjonen:

Pressen er hjertelig velkommen. Dørene åpner kl. 20.50

For påmelding og mer informasjon, kontakt

Mediekontakt Kristin Beate Risvand Mo, tlf. 55 95 96 61, mobil 915 99 661
e-post: kristin.mo@nhh.no