NRK-debatt fra NHH: Distriktenes diktatur

Victor Norman (H), Erling Lae (H) og Per Olaf Lundteigen (Sp) møtes til direktesendt publikumsdebatt på Norges Handelshøyskole lørdag 15. mars. Temaet er utflyttingen av statlige tilsyn.

- Det blir Oslo mot Røkla, sier programleder Knut Olsen. Han venter høy temperatur når statsråd og tidligere NHH-rektor Norman møter partikollega og byrådsleder i Oslo Erling Lae og distriktsvenn Per Olaf Lundteigen fra Senterpartiet til debatt. Regjeringens forslag har allerede høstet storm, både fra FrP og SV - som begge har signalisert at de ønsker separate vurderinger av hvert enkelt tilsyn.

Debatten, som er lagt opp etter mønster fra lignende debatter på Studentersamfundet i Trondheim, vil foregå i Aulaen på NHH i Bergen. Dette er et samarbeid mellom NRK, NHH og Studentforeningen på NHH.

Mange blir berørt av denne utflyttingen, nå har de muligheten til å tale sin sak for Statsråd Victor Norman.

I forbindelse med dette arrangementet vil det være en rekke kulturinnslag - her vil bergensbandet Ephemera spille fra sin kritikerroste cd ”Air”. Helge Jordal skal stille, samt innslag fra NHHs egne studenter representert ved Direksjonsmusikken og Christian Haugsnes.

Debatten sendes direkte på NRK2, lørdag 15.mars kl 20.10 i Aulaen ved Norges Handelshøyskole. Arrangementet er gratis og åpent for alle. Dørene åpner for publikum klokken 19.00.

Pressen er hjertelig velkommen.

For plassreservasjon - kontakt:
Mediekontakt Line Fiskerstrand Blekeli, tlf. 55 95 97 32/413 12562, eller informasjonsansvarlig i NHHS, Ole Bore jr. , tlf: 982 69000.

av Afsoun Sabzian