NRK-debatt fra NHH: Eldrebølgen på 1. klasse?

Lørdag 17. januar er det duket for NRK-debatt om pensjonsreformen. Debatten sendes direkte fra Aulaen på Norges Handelshøyskole. Hvordan skal vi finansiere fremtidens pensjoner? Hvem skal betale regningen? Det er noen av stridsspørsmålene på denne brennaktuelle NRK-debatten - bare dager etter at pensjonskommisjonen la frem sin innstilling.

- Har vi råd til Knut Olsen?
- Svaret er helt klart nei, sier Knut Olsen, som er programleder for debatten Eldrebølgen på 1. klasse? Olsen regner med høy temperatur når 68-generasjonen møter 98-generasjonen i debatten om fremtidens pensjonssystem.

- Alvoret går først opp for de unge når de skjønner at de må betale årgangsvinen for en generasjon bortskjemte eldre, sier Knut Olsen.

Pensjonkommisjonen stiller med Sverre Myrli. Hovedpersonene i generasjonsoppgjøret er leder for Juniorsaken, Guri Solberg og generalsekretæren i Seniorsaken, Mette Janson. Ellers består panelet av Christian Vennerød, økonom, anarkist og ekte sekstiåtter, Ine Marie Eriksen fra Høyre og Per Inge Torkelsen, humorist og forfatteren av Den store stygge eldreboken.

Ringside sitter NHHs skatteekspert, professor Terje Hansen og fra Universitetet i Bergen kommer filosofen Arild Haaland.

Raske menn og UKEN underholder
Det blir underholdning med den kritikerroste revygruppen ”Raske menn” og en eksklusiv forsmak på UKEN 04. Ellers vil det bli underholdning fra bergensgruppen Evil Tordivel og Direksjonsmusikken ved NHH.

Debatten sendes direkte på NRK 2 lørdag 17.januar klokken 21.10-22.40 fra Aulaen på Norges Handelshøyskole. Arrangementet er gratis og åpent for alle. Dørene åpner for publikum klokken 20.00.

Debatten er et samarbeid mellom NRK, Norges Handelshøyskole og studentforeningen ved Norges Handelshøyskole (NHHS).

Pressen er hjertelig velkommen.
Priv. til red

For plassreservasjon - kontakt:
Mediekontakt Line Fiskerstrand Blekeli, tlf 55 95 97 32/413 12562, eller informasjonsansvarlig i NHHS, Håvard Woldstad. , tlf: 982 69000.

av Afsoun Sabzian