Er vi klare for business - Norge-Japan i NHH-fokus

Hva er spillereglene i japansk kultur og forretningsliv?
Hvordan forhandler man med japanske organisasjoner?
Hvordan ser japanske handelshus ut innenfra?
Hva er businessmulighetene for Norge i Japan?

Med seminaret ”How to do Business with the Japanese” setter Seksjon for japansk ved NHH fokus på mulighetene som finnes og kompetansen som må til for at norske bedrifter skal kunne drive forretningsvirksomhet i Japan. Foredragsholdere på seminaret er Svend Haakon Kristensen og Per Erik Schumann-Olsen.

Svend Haakon Kristensen er konsulent for norsk næringsliv i Japan og har siden 1998 vært ansatt i Eksportrådet ved Den Norske Ambassaden i Tokyo. Med sitt foredrag vil han gi nyttige råd og tips til nordmenn som ønsker å drive forretningsvirksomhet i Japan. Kristensen er utdannet siviløkonom med japansk valgfag fra NHH.

Schumann-Olsen belyser mulighetene for norsk næringsliv i Japan, og gir oss innblikk i japanske handelshus innenfra, basert på egne erfaringer innen shipping. Han er leder for "Business Development" hos Westfal-Larsen Management AS, og har tidligere vært kontraheringsmekler hos Joachim Grieg og sjef for Star Shippings kontor i Tokyo.

Seksjon for japansk på Institutt for Språk ved NHH ønsker pressen hjertelig velkommen til seminaret.

Tid og sted: Mandag 11. mars, klokken 14.15-16.30 i auditorium D (hovedbygget) på Norges Handelshøyskole.

Priv. til red.:
Kontaktperson: