Autorisert FinansAnalytikerstudium feirer 15-årsjubileum

For å markere at 15 år har gått siden etableringen av Autorisert FinansAnalytikerstudium (AFA), vil det avholdes en feiring på Grand Hotel i Oslo onsdag 3. september klokken 17.00. Dette vil skje i forbindelse med at årets avgangskull mottar sine diplomer og vitnemål.

AFA-studiet har fra starten i 1988 utviklet seg til å bli det ledende etterutdanningsstudium i Norge innen finans. Helt fra første kull av har det vært betydelig flere søkere enn studieplasser. Det tas opp 50 studenter hvert år, og det er inkludert årets eksamenskull uteksaminert i alt 529 AFA-kandidater.

Autorisert FinansAnalytikerstudium er et samarbeidsprosjekt mellom Norges Handelshøyskole (NHH) og Norske Finansanalytikeres Forening (NFF). Det er et deltidsstudium som strekker seg over to år og er utviklet for medlemmene i NFF og andre som ønsker å utvide sine kunnskaper om kapitalmarkedene. Studiet er spesielt rettet mot finansanalytiske emner. Søkere er siviløkonomer eller andre med tilsvarende utdannelse. Studiet krever også arbeidserfaring.

Pressen er hjertelig velkommen til å overvære jubileumsmarkeringen.

Pressekontakt:
Thore Johnsen (fagansvarlig) - 55 95 92 91, tore.johnsen@nhh.no,
Gunnar Winther (NFF) - 22 12 92 15, gunnar.winther@finansanalytiker.no eller
Asle Haukaas (informasjonssjef, NHH) - 55 95 92 18 / 92 08 08 77, asle.haukaas@nhh.no

av Afsoun Sabzian