Fibeprisen til Burak Tunca

Burak Tunca (Foto: Universitetet i Agder)

Burak Tunca fra Universitetet i Agder er årets vinner Forlagenes fagpris (Fibeprisen).

11.01.2013 - Hallvard Lyssand


Tunca er stipendiat ved Institutt for økonomi ved Universitetet i Agder og arbeider på fagområdet Marketing.

Han får prisen for artikkelen You are who your friends' brands are: Norwegian adolescents' self-connections to peers' brands.

På grunnlag av data fra to studier undersøker artikkelen hvordan yngre barn bruker merker for å beskrive seg selv og andre, og relasjoner til andre.

Juryen fastslår at problemstilling er interessant og relevant, og at artikkelen dessuten skårer høyt når det gjelder det håndverksmessige.

Fagpriskomiteen har bestått av John Christian Langli (BI), Jøril Mæland (Institutt for finans, NHH) og Bjarne Espedal (Institutt for strategi og ledelse, NHH).

Forlagenes fagpris ble første gang utdelt i 1996. Prisen er på kr 20000 og blir fra 2012 finansiert av forlagene Cappelen Akademisk Forlag, Gyldendal Akademisk og Fagbokforlaget.

Fagpriskonkurransen er åpen for forskere som er under 35 år ved søknadsfristens utløp. Innsendte bidrag blir vurdert på ut fra originalitet, viktighet og kvalitetene på håndverket.

I år kom det inn syv bidrag.

Les mer om Tuncas prosjekt på nettsidene til Universitetet i Agder


Kontakt: paraplyen@nhh.no
Redaktør: Astri Kamsvåg
Ansvarleg redaktør: Kristin Risvand Mo

Utviklet av Renommé Interactive