Stor interesse for kanalpakking

Kanalpakkekonferanse

Fredag 14. november kommer medieforskere fra høyskolen, SNF og Konkurransetilsynet sammen for å diskutere kanalpakking i TV-markedet. Påmeldingen har vært over all forventning og ca. 90 personer fra mediebransjen og forvaltningen er påmeldt.

13.11.2008 - Knut André Karlstad


Medietilsynet og Forbrukerrådet har nylig lagt frem hver sin rapport om kanalpakking. Et sentralt spørsmål er om fjernsynsseerne fritt bør få velge enkeltkanaler, eller om dagens system med kanalpakker fører til lavere priser og større mediemangfold. På denne konferansen vil Medietilsynet, Forbrukerrådet, forskere og markedsaktører debattere fordeler og ulemper med et system hvor fjernsynsseerne fritt kan kjøpe tilgang til enkeltkanaler.

Program

11:15-12:00: Lunsj
12:10-12:15: Åpning ved sjeføkonom Tommy Staahl Gabrielsen, Konkurransetilsynet

Medietilsynets og Forbrukerrådets rapporter om kanalpakking
12:15-12:35: Presentasjon av Medietilsynets rapport v/seniorrådgiver Dag Løvdal
12:35-12.55: kommentar til Medietilsynets rapport v/professor Lars Sørgard, NHH
12:55-13:15: Presentasjon av Forbrukerrådets rapport v/rådgiver Hans Marius Graasvold
13:15-13:35: Kommentar til Forbrukerrådets rapport v/professor Espen Moen, BI
13:35-14:00: Kaffe

Bedriftenes strategier
14:00-14:30: Administrerende direktør Alf Hildrum, TV2
14:30-15:00: Administrerende direktør Svein Erik Davidsen, Canal Digital
15:00-15:20: Kaffe
15:20-16:20: Paneldebatt

Debattleder
Professor Victor D. Norman, NHH
Deltakere
Rådgiver Hans Marius Graasvold, Forbrukerrådet
Seniorrådgiver Dag Løvdal, Medietilsynet
Avdelingsleder Dagfinn Wåge, Lyse Tele
Administrerende direktør Alf Hildrum, TV2
Administrerende direktør Svein Erik Davidsen, Canal Digital
Konferansen går i auditorium E.


Kontakt: paraplyen@nhh.no
Redaktør: Astri Kamsvåg
Ansvarleg redaktør: Kristin Risvand Mo

Utviklet av Renommé Interactive