Nysveen og Ims blitt professorer

Herbjørn Nysveen og Knut Ims gratuleres av rektor Jan I. Haaland.

Herbjørn Nysveen og Knut Ims, begge fra Institutt for strategi og ledelse, ble torsdag utnevnt professorer. Rektor Jan I. Haaland kunne stolt gratulere de ferske professorene.

02.02.2007 - Sigrid Folkestad


Herbjørn Nysveen er nyutnevnt professor ved Institutt for strategi og ledelse, NHH.

Herbjørn Nysveens spesialområder er markedsføring, interaktiv markedsføring, produktutvikling og -design og mobil handel og annonsering. Han har publisert mange artikler i samarbeid med Per Egil Pedersen og Helge Thorbjørnsen.

En av de siste artiklene ble publisert i The International Journal on Media Management og handlet om web-tv. En annen aktuell artikkel de skrev i samarbeid var Exploring the Role of Identity- and Social Influences in MMS Messaging Adoption. Den ble publisert i Psychology and Marketing.

- Jeg har jobbet mye sammen med e-handelsgruppen til Leif Methlie. Det er gjennom prosjekter i denne gruppen jeg har publisert, sier en fornøyd professor Nysveen, som nevner spesielt Pedersen og Thorbjørnsen som viktige forskningskolleger.


Ny etikkprofessor ved Institutt for strategi og ledelse, Knut Ims.

- Knut Ims er nå NHHs andre etikkprofessor, og det er vi veldig stolt over, sa rektor Jan I. Haaland.

Ims er etikkforsker med spesialområder innen blant annet foretaksetikk, etikk i organisasjoner, næringsetikk og læring, utvikling og etikk.

- Jeg har forsket mye i team, og her er det grunn til å takke flere personer. Ikke minst har samarbeidet med etikkforskere i CEMS hatt stor betydning. Etikkfaget i CEMS ligger helt på toppen, sier Ims.



Kontakt: paraplyen@nhh.no
Redaktør: Astri Kamsvåg
Ansvarleg redaktør: Kristin Risvand Mo

Utviklet av Renommé Interactive