Å Vestland, Vestland

Bergen Tourist Board/Per Nybø

8. juni er det klart for alumnitreff i Bergen. Tema er merkevarebygging i et vestlandsperspektiv. - Alle vestlandsalumni er velkommen, også NHH ansatte, sier alumnikoordinator Kaja Grepperud.

15.05.2006 - Kristin Risvand Mo


Kaja Grepperud

Hjerneflukt, få nyetableringer og lite innovativt næringsliv. Dette er velkjente bilder av Bergen og Vestlandet. Nå satser stavangerregionen på offensiv annonsering for å trekke til seg utålmodig bergensk arbeidskraft.

Vestlandet som merkevare
Hva skal til for å løfte næringslivet i vår region? Er merkebygging er en løsning, spør Kaja Grepperud.

- Innlederen på dette temaet blir førsteamanuensis Leif Hem, som er en del av forskerteamet knyttet til å utvikle merkevaren Vestlandet. Han ser på om det er mulig å bygge merkevarer av steder og regioner.

Hva med NHH?
Ifølge NHHs visjon skal Norges Handelshøyskole være ledende i Norge og blant de fremste handelshøyskoler i Europa. Internasjonale undersøkelser har tidligere framhevet NHH som en av de fem mest verdifulle merkevarene i Bergen. Professor Magne Supphellen presenterer omdømmeundersøkelsen av NHH som ble gjennomført i vinter.

Videre blir det diskusjon og debatt med salen, innslag fra UKErevyen 06, samt mat og drikke, og god tid til å prate med folk.

Vi ha med ansatte
- Alumnitettheten høy blant NHHs ansatte, men vi vil gjerne ha flere med i nettverket. Jeg håper mange benytter denne sjansen til å være med på å skape en møteplass for NHHalumni på Vestlandet. Alumnitreffene er et prøveprosjekt og vi arrangerer bare dette ene i Bergen. Derfor håper vi på bra oppslutning, sier Kaja Grepperud.

Påmelding og mer informasjon finnes på nhh.no/alumni. For å kunne delta, må du melde deg inn i NHH alumni.



Kontakt: paraplyen@nhh.no
Redaktør: Astri Kamsvåg
Ansvarleg redaktør: Kristin Risvand Mo

Utviklet av Renommé Interactive