Ledig stilling: Førsteamanuensis i markedsføring

Stillingen er knyttet til Institutt for strategi og ledelse. Instituttet medvirker i høyskolens heltidsstudier på bachelor-, master-, og doktorgradsnivå med undervisning og veiledning. Instituttet er også involvert i flere av høyskolens Executive Master og Corporate Business Programmes.

08.08.2005 - Knut André Karlstad


For tiden er instituttet særlig opptatt av å styrke kompetansen innen følgende sentrale deler av markedsføringsfaget:

* Kjøpsatferd
* Distribusjon
* Industriell markedsføring
* Merkevarebygging
* Markedskommunikasjon
* Tjenestemarkedsføring
* Internasjonal markedsføring

Den som tilsettes i stillingen vil få programlederansvar for Executive MBA i merkevareledelse, og stillingens undervisningsplikt er også knyttet til dette programmet. For øvrig har den som tilsettes i stillingen plikt til å bidra til dekning av instituttets samlede undervisning og veiledning basert på den arbeidsfordelingen som bestemmes av høyskolens faglige organer. Den som tilsettes har også plikt til å delta innenfor instituttets forskningsområder.

Instituttet har 12 professorer, 17 førsteamanuenser, 2 amanuenser, 2 post doc. og 4 universitetslektorer. Dessuten er 9 professor II-stillinger og 2 førsteamanuensis II-stillinger tilknyttet instituttet.

Ved vurdering av søkernes vitenskapelige kompetanse vil forskningsmessig originalitet og faglig dybde dokumentert i skriftlige arbeider telle sterkt. Det vil også bli tatt hensyn til faglig bredde i teoretisk og anvendt forskningsinnsats samt arbeider for å gjøre forskningsmetoder og forskningsresultater kjent for allmennheten. Det vil også bli lagt vekt på søkerens metodemessige kompetanse, da instituttet i stor utstrekning er involvert i empiriske forskningsprosjekter. Det forutsettes at søkerne har utført arbeider som kan anvendes i en foretakssammenheng.

Stillingen vil bli besatt på grunnlag av en samlet vurdering av dokumentert faglig kompetanse. Ved innstilling av kompetente søkere vil det, dersom søkerne står tilnærmet likt, kunne tas hensyn til hvordan deres faglige profil passer med instituttets øvrige kompetanse og behov. Det kreves norsk doktorgrad eller tilsvarende kvalifikasjoner.

Høyskolen stiller krav om gode pedagogiske evner til tilsatte i vitenskapelig stilling. Ved vurdering av søkernes pedagogiske kvalifikasjoner, skal de sakkyndige vektlegge pedagogisk basisopplæring, undervisnings- og veiledningserfaring, kvaliteten av utarbeidet læremateriell og annen dokumentasjon som kan tjene til å belyse søkernes pedagogiske kvalifikasjoner. Nytilsatt kan bli pålagt å gjennomføre et kortere pedagogisk kurs.

Søkere bør i tillegg til innsending av maksimum 10 vitenskapelige arbeider som danner grunnlag for vurdering av vitenskapelig kompetanse, også legge ved opplysninger om og dokumentasjon av sine faglige, pedagogiske og øvrige kvalifikasjoner. Utover skriftlig dokumentasjon vil det kunne være aktuelt med intervju, prøveforelesning eller seminar.

Dersom søkere står tilnærmet likt, vil kvinnelige søkere bli foretrukket.


Kontakt: paraplyen@nhh.no
Redaktør: Astri Kamsvåg
Ansvarleg redaktør: Kristin Risvand Mo

Utviklet av Renommé Interactive