Gode søkertall på MASTRA
Executive MBA-studiet i strategisk ledelse (MASTRA) har fått mange søknader til vårens program, og det til tross for dårlige tider. - Vi er godt fornøyd med søkertallene til MASTRA. Slike etterutdanningsprogrammer er svært konjunkturfølsomme, og det er nedgang både nasjonalt og internasjonalt, sier Morten Hilt ved Seksjon for etter- og videreutdanning (SEVU).
19.11.2003 - Stig Nøra
Vårens program har flere søkere enn det er plasser til, men man holder fortsatt døren på gløtt for gode søkere, da det alltid er noe frafall i søkermassen.
- MASTRA er blant de mest generelle programmene vi har, det dekker et behov for økt kompetanse på ledelse og strategi og det holder en høy kvalitet. Dessuten er det et godt kjent og innarbeidet program. Det tror jeg er noe av årsakene til at MASTRA holder stand selv i et stramt marked, sier Hilt.
MASTRA er et helhetlig program over to år som henvender seg til ledere i offentlig og privat virksomhet med strategisk fokus og erfaring. Gjennomført studium gir rett til tittelen MBA - Master of Business Administration, som er en offentlig godkjent grad
MBA-programmet i merkevareledelse har også brukbare søkertall, men det er fortsatt ledige plasser igjen.
- Det løsner litt, vi har fått flere henvendelser den siste tiden, sier Morten Hilt ved SEVU, som ønsker seg flere søkere.
|