Bedriftsutvikling - et marked i vekst for NHH

Norges Handelshøyskole signerer i dag nok en avtale om et bedriftsinternt mastergradsprogram. Tretti personer i Patentstyrets toppledelse kan nå se frem til halvannet år med deltidsstudier på NHH.

27.05.2003 - Anette W. Petersen


Kurset, som vil gi kandidatene ti vekttall på masternivå, har som mål å utvikle både Patentstyret som organisasjon og den enkelte deltaker. Det faglige innholdet bygges over samme lesten som LEAD-programmet, som var et samarbeid mellom Hydro, NHH og AFF.
- Denne gangen er det bare NHH som står for det faglige innholdet. Fokus skal være på strategisk ledelse og kandidatene skal i løpet av studiet foreta en evaluering av bedriftens strategiprosesser, forteller Tor Øyvind Baardsen.

Baardsen er NHHs nye markeds- og utviklingssjef - en stilling som ble opprettet for å videreutvikle aktiviteter på etter-og videreutdanningsmarkedet.
- Mine oppgaver består blant annet i å selge bedriftsinterne programmer basert på våre eksisterende programmer og utvikle nye programmer sammen med fagstaben. En annen viktig oppgave er å gjøre NHH i stand til å levere slike programmer i form av fagpersonell som kan undervise i executive programmer.

NHH har som mål å bli en aktør folk tenker på når de skal ha bedriftsutvikling.
- Markedet er så godt at vi frem til nå har hatt nok med å håndtere henvendelser, sier Baardsen, som samarbeider tett med seksjon for etter- og videreutdanning. Tor Øyvind Baardsen har siden midten av 80-tallet hatt ulike roller i NHH-systemet; Han har bakgrunn som forsker på SNF og har vært tilknyttet AFF. Før han begynte i stillingen som markeds- og utviklingssjef var han programdirektør for Mastra, noe han skal fortsette som.

Tor Øyvind Baardsen er NHHs nye markeds- og utviklingssjef

Kontakt: paraplyen@nhh.no
Redaktør: Astri Kamsvåg
Ansvarleg redaktør: Kristin Risvand Mo

Utviklet av Renommé Interactive