Prisdryss på SOL
Institutt for strategi og ledelse priser sine ansatte; Geir Kaufmann ble tildelt Publiseringsprisen, mens Undervisningsprisen gikk til Jørn K. Rognes og Vidar Schei.
05.06.2003 - Anette W. Petersen
Det var i mai i fjor at instituttets arbeidsutvalg opprettet de to prisene, som ble delt ut for første gang i år.
Formålet med Publiseringsprisen, som skal deles ut årlig, er å motivere til forskning og publisering. Første vinner av Publiseringsprisen ble Geir Kaufmann for artikkelen "The Effects og Mood on early and Late Idea Production", som ble publisert i "Creativity Research Journal, 2002, vol. 14"
Med Undervisningsprisen vil instituttet dra lærdom av hva som kjennetegner forelesere som får gode evalueringer av studentene. Undervisningsprisen, som skal deles ut hvert annet år, er forbeholdt videregående studier (3.avdeling, HAS og doktorgradskurs).
Jørn K. Rognes og Vidar Schei fikk tildelt Undervisningsprisen 2001 - 2003
for kurset "SOL 302 FORHANDLINGER". I sin begrunnelse legger komiteen vekt på at kurset har en høy andel studentaktiviteter i form av øvelser, rollespill og diskusjon. Undervisningsformen stimulerer til læring og faglig engasjement, og kurset makter å gi studentene faglige "a-ha opplevelser" der de praktiske øvelsene underbygger viktige poeng i pensumlitteraturen. Videre skriver de at bruken av erfaringsdokument synes å stimulere til faglig refleksjon og bidrar til en teoretisk og praktisk forståelse av litteraturen. Studentevalueringene av kurset er beundringsverdige, og forelesernes høye faglige nivå, engasjement og hjelpsomhet verdsettes høyt.
|