Høy profilering av NHH-studier
Konkurransen mellom universiteter og høyskoler om å tiltrekke seg studenter er nå i gang. Frem til midten av april er det høysesong for profilering av studietilbud, og NHH stiller med helt nytt utseende på alt studiemateriellet.
24.01.2003 - Anette W. Petersen
- I forlengelsen av kvalitetsreformen og endringen til bachelor- og masterstudier har vi prøvd å lage en slags kampanje på årets informasjonsløsninger, forteller studiekonsulent Arne-Otto Eng. Dette innebærer blant annet nye brosjyrer, nytt messemateriell og nye plakater.
- For å få frem at vi står i en omveltning har materiellet fått litt mer farger. Fargevalget er nok litt utradisjonelt i forhold til hva NHH tidligere har brukt. Gjennomgangsfargen er nå vinrød med okergule bokstaver.
Studieadministrasjonen med Arne-Otto Eng i spissen har samarbeidet med et reklamebyrå om det nye studiemateriellet. I perioden før jul var det storstilt "fotosession" på høyskolen.
- Vi har fått mye skryt av de nye bildene. Med dem har vi prøvd å lage en inkluderende profil, sier Eng, og viser et bilde av skolen sett fra et sykkelstyre og flere motiver hvor en inkluderende hånd er sentralt plassert.
Promoteringen skjer hovedsaklig i form av skolebesøk og deltagelse på utdanningsmesser. Også i år er studenter engasjert som markedsførere, og Norgesturneen er allerede godt i gang.
- 700 videregående skoler i Sør-Norge får besøk av våre representanter, fra Trondheim og sørover. Vi har allerede deltatt på utdanningsmesse i Tromsø. Nå står messer i Stavanger, Ålesund, Bergen, Oslo og Trondheim for tur.
Søknadsfrist for opptak er 15. april. Mer informasjon om studiene finnes på nettsiden: http://www.nhh.no/stud/.
|