Internett-kiosk for studenter
Fredag ble NHHs første internett-kiosk innviet. Formålet er å gi studentene mulighet til å søke på internett, bestille utskrift og lese epost på vei til og fra lesesalen.
12.03.2001 - Elin F. Styve
"Kiosken" står på Merino i gangen utenfor Institutt for strategi og ledelse.
Etter hvert som flere kursansvarlige oppretter nettsteder for sine kurs, øker studentenes behov for tilgang til internett, forklarer førsteamanuensis Anna Mette Fuglseth.
I dag må studentene gå til et pc-rom for å holde seg oppdatert om utviklingen på nettstedene. Pc-rommene brukes mye til undervisning, og i perioder før innlevering av oppgaver kan det være kø. Nettkiosken er et tiltak for å gi enklere tilgang til nett-tjenestene på NHH.
"Merino Internet-kiosk I" er et resultat av et godt samarbeid mellom flere grupper på NHH: Brukerstøtten og datagruppen på SOL, IT-avdelingen og vaktmester. Tiltaket har ikke kostet nyinvesteringer. To gamle terminalbord har vært gjennom en radikal omstillingsprosess, og to pc-er blitt reinstallert for formålet.
Etablering av internett-kiosken er en oppfølging av det nye IT Brukerforum sitt arbeid. Brukerforum et er en erstatning for det tidligere IT-rådet.
|