Frøken detektiv i sentralen

Franciska Hamre og Vivi Berdal i sentralen går til tider Nancy Drew en høy gang i detektivarbeid. Det er ikke alltid så enkelt å spore opp NHH-medarbeidere.

16.01.2001 - Elin F. Styve


Blir vi flinkere til å melde fra, kan de også få gjort jobben sin.
De to blide damene setter sin ære i å yte service til dem som ringer eller oppsøker NHH, men det hender altfor ofte at de ikke har fått melding om sykemeldinger, forskningspermisjoner, ferier og annet fravær. Da er det ikke lett å vite hva man skal si når en person ringer for tiende gang, og vil ha tak noen som ikke er her.

- I perioder der det kommer nye medarbeidere og stipendiater til, kan det også gå lang tid før vi får vite hvem de er og hvor de sitter. Vi regner med at det er i alles interesse at vi er informert, sier de to, og oppfordrer alle enheter til å huske på sentralens oppgaver.

- Det er også viktig at vi får vite om det dersom et institutt eller en enhet stenger, og setter over sin telefon til oss. Ellers blir det til at vi setter innringerne over, og at de kommer tilbake til oss med en gang, uten at vi vet hvorfor, påpeker sentralborddamene. De to bevarer fatningen og holder hodet kaldt selv om det til tider er svært høyt press med mange telefoner.

- Det er viktig at vi får hjulpet alle dem som trenger det. Men da trenger vi også hele NHH-miljøets hjelp, er deres appell.

Franciska og Vivi strever ofte med å finne folk på huset

Kontakt: paraplyen@nhh.no
Redaktør: Astri Kamsvåg
Ansvarleg redaktør: Kristin Risvand Mo

Utviklet av Renommé Interactive