Ny master i merkevareledelse
Etter- og videreutdanningen ved NHH etablerer nå et helt nytt mastergradsstudium i merkevareledelse. MBA-programmet kombineres med jobb og er beregnet for en eksklusiv gruppe på 32 personer. Første oppstart er våren 2002.
14.12.2001 - Torunn G. Saunes
Executive MBA i merkevareledelse er forskningsbasert og er delt inn i fire moduler over to år: merkevareledelse, markedsanalyse, markedskommunikasjon og avsluttende mastergradsoppgave. Studiet er beregnet på ansatte i reklamebyråer og markedsavdelinger. Det retter seg både mot bedrifter i privat og offentlig sektor.
- Vårt masterprogram i merkevareledelse er preget av helhet og bredde. Vi går i dybden på alle temaområdene, noe som gir deltakerne solide kunnskaper for utvikling og foredling av merkevare, sier Morten Hilt ved Seksjon for etter- og videreutdanning på NHH. Videre forteller han at programmet er fleksibelt. Det går an å ta én eller flere moduler; man trenger ikke fullføre hele mastergraden.
NHH stiller med sterke bidragsytere på undervisningsfronten til det nye mastergradsprogrammet. Hovedansvarlige for faglig innhold er programdirektør Leif Egil Hem, førsteamanuensene Magne Supphellen og Einar Breivik ved Institutt for strategi og ledelse, men flere andre vil også bidra med sin kompetanse. I tillegg vil faglige ressurser fra institusjoner i Frankrike og USA bli trukket inn.
I følge forsker og programdirektør Leif Egil Hem har NHH i dag det sterkeste fagmiljøet i Norge innen merkevarebygging.
- I forhold til de nordiske land er fagmiljøet ved NHH langt fremme på feltet. Grunnen til at NHH etablerer et gradsgivende studium innen merkevareledelse er den økende interessen for merkevare de siste ti år, hvor det også har vokst frem en rekke bedriftsinterne merkevareskoler, sier Hem.
Executive MBA i merkevareledelse bygger videre på et samarbeid mellom NHH og Reklamebyråforeningen(RF), om RFs Merkevareinstitutt.
|