Rykende ferske studiebrosjyrer i omløp

De reviderte utgavene av NHHs studiebrosjyrer har ny design og oppbygning, og NHHs internettadresse har fått en sentral plassering. Og med brosjyrene under armen legger NHH snart ut på messeturné.

10.01.2000 - Elin F. Styve


- På grunn av målgruppen, unge mennesker, har vi lagt mer vekt på gode bilder og spennende design enn på tekstmengden. De aller fleste som er blitt interessert i NHH vil komme til å søke mer informasjon på nettet før de eventuelt søker om opptak, sier studieveileder Inger Marie Milde. Det har vært en lang og møysommelig prosess å skulle velge riktig profil for å tekkes landets beste kandidater til NHH.

Referanser fra næringslivet
I tillegg til ren informasjon om studiene, er det lagt vekt på å fortelle om hva en utdannelse fra NHH kan brukes til. Her er det referert til flere personer i næringslivet som selv forteller om sin karriere etter endt utdanning.

- Vi tror dette har en sterkere gjennomslagskraft enn om NHH bare omtaler seg selv.

Studieadministrasjonen går en travel tid i møte med å imøtekomme nysgjerrige og håpefulle ungdommer. - Perioden frem til 15. april er intens med mye spørsmål på telefon og epost. I år er det også nye opptaksregler med 40 prosent ungdomskvote og like rangeringsregler for hele universitets- og høyskolesektoren, sier Inger Marie.

Messer og jentekampanje
I februar legger representanter fra NHH ut på turné til utdanningsmesser i de fem største byene i landet. I tilknytning til messene legges det også opp til skolebesøk i forbindelse med jentekampanjen. Både jenter og gutter som studerer ved NHH besøker skolene for å fortelle om studiene og for å oppmuntre spesielt jenter til å søke. - Det var studentene selv som mente at det ville virke mer troverdig dersom guttene var med og fortalte om hele tilbudet, og fremhever at NHH er et studiested også for jenter. Jentekampanjen strekker seg også ut over de fem byene med utdanningsmesser, og flere studenter er allerede ute og besøker skoler på Vestlandet.
- Vi er også spente på hvordan kinoreklamen med jenter i fokus vil slå an, sier Inger Marie. Den ruller over kinolerretet i Bergen og Oslo i mars.


Kontakt: paraplyen@nhh.no
Redaktør: Astri Kamsvåg
Ansvarleg redaktør: Kristin Risvand Mo

Utviklet av Renommé Interactive