| Nye sjanser for satte siviløkonomerTil siv.øk.-helgen 10. - 12. mars har UKEN i år opprettet et påmeldingssystem på nettet. - Spre siden til flest mulig av NHHs tidligere studenter, oppfordrer medisejef Petter Haavik. 07.02.2000 - Elin F. Styve 
 Under domenet UKEN.no ligger en oversikt over tilbudet i siv.øk.-helgen, blant annet ligger der informasjon om konsertene. Påmeldingen hittil har i all hovedsak foregått på nettet, hvor det også blir gitt et gustig reisetilbud. I motsetning til tidligere er det ikke nødvendig å kjøpe pakkeløsning, man kan velge enkelte arrangementer. Dette har ikke ført til merarbeid ettersom påmeldingen har vært elektronisk, sier Petter Haavik. Vil gjenskape studentfølelsenSiv.øk.-helgen er et tilnærmet null-profitt prosjekt i håp om å opparbeide et miljø og en tradisjon for slike arrangementer. - Vi har ikke tilgang til alumni-databasen, men har opparbeidet en egen database. I tillegg er det et par private siv.øk.-databaser med epost-adresser som vi har fått tilgang til. Dette har gjort sitt til at nedslagsfeltet vårt er stort og responsen har vært deretter, sier Haavik.
 UKEN reklamerer med besøk på Wesselstuen, konserter og nachspiel, og vil gjenskape den selsomme studentfølelsen blant dem som nå måtte føle seg mer "satt" enn hva tilfellet var i studietiden. Programmet for siv.øk-helgen ser slik ut:
 Fredag 10. mars
 Mottagelse
 Revy, campuskonsert med Dow Jones, aulakonsert med Kåre & the Cavemen
 Lørdag 11. marsVorspiel i fUKEN
 Villmarksbanquet, campuskonsert med Fountainheads, aulakonsert med Morten Abel
 Søndag 12. mars:Nachspiel
 Stor sponsor-interesseI siste fase av UKEN-forberedelse er det en stor oppmuntring for arrangørene at næringslivet er høyst velvillige sponsorer.
 - Det er også andre grunner enn frieri til siv.øk.-studentene som gjør at velviljen er stor, mener Petter Haavik. - UKEN har skapt seg et navn og en status som gjør at tunge partnere som blant annet Hydro og SAS har trådd til. Omkvedet har vært at de ønsker å tilføre noe mer enn bare et pengebeløp - de har et ønske om å følge opp og bidra med erfaring og kunnskap for å sette sitt preg UKEN 2000. Faktisk har flere potensielle samarbeidspartnere resignert fordi de ikke har hatt tilstrekkelige ressurser til å følge opp med annet enn et pengebeløp, forteller Petter Haavik stolt.
 |